Budapešť

18:50 Daniela P 6 Comments


Jak jsem slíbila, další článek bude o výletě do Budapešti. Celé mě to napadlo asi před dvěmi měsíci a jakmile na mě na facebookové stránce Pelikán.cz vyskočil hotel se snídaní na 2 noci za 1090,-, neváhala jsem a hned jsem to rezervovala. Příště se poohlídnu spíš přes Booking a skrz plnoupeněženku se mi nějaká koruna ještě vrátí, ale to mě napadlo pozdě. Každopádně hotel bych sice neohodnotila 4*, ale snídaně mě velice potěšily a s ničím problém nebyl. 
Do Budapešti jsme jeli autobusem Student Agency, je to cesta akorát na 4 filmy a celkem to uteklo. Metrem jsme se pak dostali až k hotelu, který měl výlez metra přímo před vchodem. Přijeli jsme kolem osmé večer, takže jsme se jen ubytovali, došli si koupit něco k jídlu a spát!

Po snídani jsme vyrazili do památkách. Jako první jsme zvolili Gellértovu horu, protože jsme se báli, aby se nezkazilo počasí a navíc po ránu by tam nemuselo být tolik turistů. Dobře jsme udělali, protože jít tam až nakonec, tak tam pravděpodobně ani nejdem, jak nás po celém dni bolely nohy! Výhled odtud byl krásný a pokud v Budapešti budete, tak tam jděte! Já bych si to dovolila zhodnotit jako nejhezčí zážitek z celé Budapešti :)


Potom naše kroky vedly na Budínský hrad a dále k Rybářské baště a Matyášovu chrámu, kam jsme došli přesně v poledne. Odevšud jsou naprosto nádherné výhledy na celé město. Nám navíc vyšlo krásné počasí, takže jsme měli celou Budapešť jako na dlani.




Protože byl čas na oběd, začli jsme koukat po nějaké restauraci, kam bychom zašli na oběd. Našli jsme malé bistro, kde jsme si dali gulášovku, která byla sice trochu jiná, než na kterou jsme zvyklí z domova, ale i tak byla dobrá.

Dál jsme šli na Markétin ostrov, který nás tedy vůbec nenadchl, bylo tam sice spousta lidí, ale před sezónou tam všechno tak různě opravovali, cesty byly rozkopané, fontána vypuštěná, takže jsme šli dál.


V malé kavárničce jsme si dali horkou čokoládu a hledali, kam na palačinky. Palačinkárna měla velmi dobré hodnocení, ale lepší palačinky dělají i u nás v menze. 

Dál jsme pokračovali k budově Parlamentu, k botám na břehu Dunaje a dál k Bazilice Sv. Štěpána.



Tam jsme nakoupili nějaké suvenýry a protože už se stmívalo, šli jsme po Széchenyiho mostě na druhý břeh Dunaje, abychom viděli rozsvícení mostu a Parlamentu. Čekali jsme jen pár minutek a byl to vážně moc hezký zážitek. Dál jsme šli po Andrássyho třídě k Náměstí Hrdinů. Už jsme měli v nohách asi 25 km a řeknu vám, že já už lezla skoro po čtyřech. Ráno jsem byla totiž velká hrdinka a vzala jsem si kozačky. Nohy mě bolely nehorázným způsobem, ale šli jsme. Došli jsme asi do půlky Andrássyho třídy, zapadli jsme do mekáče, abychom nabrali sílu a promysleli další plán, načež jsme uznali za vhodné se na Náměstí Hrdinů vyprdnout a jít do hotelu, což byla i tak pěkná štreka. Po cestě jsme ještě stihli utratit zbylé peníze v baru za super levnou vodku Kalinku s džusem a kebab k večeři. Pak už jsme jen lehli do postele a spali.



Za sebe můžu určitě březen doporučit jako měsíc, kdy se do Budapešti vydat, protože se to tam nehemží turisty. Určitě si na celou Budapešť dejte více než jeden den a můžete do programu zahrnout i lázně :)

Pokud by vás zajímalo, na kolik nás výlet vyšel:
  • Cesta ... 800,- (Praha - Budapešť - Praha) (+ 250,- do Prahy a domů)
  • Ubytování ... 1090,- se snídaní
  • Suvenýry, jídlo apod ... 700,-


Mějte se krásně a vyražte do Budapešti!
Daniela

6 komentářů:

  1. Budapešť je jedno z měst, které chci určitě navštívit!! Musí tam být opravdu nádherně !!

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem nikdy po Budapešti nějak moc neprahla, ale za takovou cenu bych jela i já!
    Fotky jsou super a jsem ráda, že vám vyšlo počasí. A teď díky tvé zmínce o palačinkách, mám chuť na palačinky, děkuji. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Rychlovýlety jsou nejlepší :) Já mám nejradši takovéhle putování po městech na vlastní pěst, je to levné a pro studenty ideální, a Budapešť mám taky na "wishlistu" :) Hlavně že jste si to užili, a vyšlo vám hezké počasí!

    Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, opravdu závidím! Také se tam chci někdy podívat :) a moc krásné fotky :)

    -A- from thatismylifeandblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Budapešt je úžasná. Byli jsme tam loni v lednu a ráda na ni vzpomínám!

    Marketatrpisovska.blogspot.cz//LIFESTYLE BOOK

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý Váš komentář!